13 de febrer, 2016

"ALS JUTJATS" Levante EMV 13.02.15

Castelló ha estat governat ininterrompudament pel PP durant 24 anys. Han fet i desfet durant gairebé un quart de segle. I sempre amb majories absolutes. Durant anys he denunciat des de l’oposició pràctiques administratives irregulars, comportaments democràticament discutibles, abusos de poder, arbitrarietats, inaccions, procediments viciats, males praxis, deixadesa en les funcions, incompetències. Sovint el PP ha contestat a les meues crítiques amb arguments que hauran convençut a uns i deixat indiferents a altres. Però quan no han tingut ni tan sols la capacitat d’imaginar una resposta argumentada a crítiques concretes, m’han contestat amb un: “si tiene usted pruebas, acuda al juzagado”. Ho recorde nítidament, com a poc, en boca de Miguel Ángel Mulet, Javier Moliner i reiteradament en la de Pérez Macián. Altres més prudents, m'ho deien fora del ple. 
Personalment crec que era més raonable que em denunciaren ells a mi, perquè algunes de les acusacions que vaig fer i consten en acta, eren severes, greus. Ara la cosa ha canviat, i en 8 mesos de govern, el PP ja m’ha amenaçat dues vegades amb els tribunals. Una de forma reiterada, amb un acompanyament propagandístic via notes de premsa amb vocació intimidatòria. Vaig rebre un requeriment notarial per retractar-me, m’hi vaig negar. Van amenaçar amb una querella. Espere.
Esta setmana hi han tornat. Més amenaces intimidatòries. El resum és que si continuem explicant com governaven, ens denunciaran. Estan en el seu dret. De fet, encara no ho hem explicat tot, i en seu judicial em sembla un lloc adequat per acabar de fer-ho. Ells decideixen. Són els mateixos que deien que l’oposició judicialitzava la política. En fi. Només cal vore com els hi va pels tribunals. Normal que hi haja nervis.
Jo no sóc amic d’este tipus de fanfarronades i amenaces. Jo quan tinc alguna cosa que dir-li al fiscal, no faig una nota de premsa, vaig al fiscal. Ho vaig fer el dia següent en el que el grup municipal de Compromís a Borriol, em va avisar del que estaven tramant Adelino Santamaria, Alcalde de Borriol i diputat provincial, i Francisco Martínez, Vicepresient primer de la Diputació i Alcalde de Vall d’Alba. El dia següent! Es tractava d’una complexa trama de corrupció entorn de la depuradora que havia de construir-se a Borriol. Una trama en la que participaven diferents empreses propietat de Martínez, el seu soci i els fills de Martínez. Una trama per la quan la depuradora es feia en terrenys propietat d’eixes empreses, que s’havien de comprar a uns preus exagerats. Vam estudiar la documentació aquella vesprada, i aquella mateixa vesprada ho vam denunciar a la premsa, aconseguint evitar l’aprovació en el ple d’aquella nit. El matí següent em vaig personar a fiscalia amb la documentació sota el braç.  Mesos més tard vaig anar a declarar com a testimoni. El dia 15 comença el judici. Jo aniré a declarar el dia 24. Era la meua obligació, com ciutadà i com a persona. Exactament la mateixa obligació que tenien el PP de Borriol i de la Diputació i de Vall d'Alba, però ells no van vore res, no van denunciar res, no es van adonar de res. Al PP sempre li passa. Està trufat de corruptes i lladregots, i ells tots sols, no n'han descobert ni un de sol.
Nosaltres vam aconseguir evitar la malifeta, el robatori, i expulsar de la política a Martínez i Santamaria. Dos diputats provincials del PP. Dos alcaldes del PP. Ara la fiscalia demana per a Martínez, com màxim responsable de tota esta trama, pena de presó per un grapat de delictes greus.
El PP em reptava a anar als tribunals. Ara m’amenaça en portar-m’hi. Xorrades. Jo quan hi he d’anar hi vaig. La meua denúncia va evitar delictes molt greus. Va expulsar de la política a gestors indesitjables. I és més que possible, probable, que algú acabe a la presó. Al final, qui la fa la paga.