26 de gener, 2010

"BOUS EMBOLATS"- Mediterráneo - 28.01.10



Un espera dels governs que proposen solucions, no que generen problemes; i tristament, el govern municipal es dedica darrerament més a generar problemes que a treballar per resoldre els que la ciutat i la societat té plantejats.
Dilluns passat, en nom del BLOC, i fent ús de la capacitat que ens vam atorgar els partits en junta de portaveus, vaig vetar que l’ajuntament pergués els seu temps parlant de bous embolats. Amb l’embolat que tenim amb l’atur, amb l’economia, amb el PGOU suspés, el trànsit impossible a la ciutat, la manca d’inversions... l’equip de govern vol que ens dediquem a parlar de bous embolats. Em pregunte què pensaran de nosaltres, els polítics, la gent amb problemes per pagar les hipoteques o per trobar treball quan veuen que ocupem el nostre temps en estupideses com esta.
El PP argumenta que ho fa en defensa de les tradicions. Per definició, una cosa només pot defensar-se si ha estat prèviament atacada. I no és el cas. He confirmat personalment que no hi ha cap iniciativa popular o parlamentària enregistrada a les Corts Valencianes que reclame la suspensió dels bous de carrer, o els bous embolats. Ningú no ho ha proposat. És més, el PP gaudeix a les Corts d’una comfortabilíssima majoria absoluta, amb una clara tendència a l’absolutisme, que impediria que prosperés un hipotètica declaració contraria als bous. Aleshores quin és l’origen d’esta absurda acció del PP?
Segons ells un informe emés pel Consell Valencià de Cultura que desaprova les festes tradicionals amb bous. Poc importa que el informe ja fos contestat pel Conseller assegurant que no hi haurà modificacions legislatives, i que seguiran autoritzant les festes amb bous. És igual, el PP el que vol és encetar una irresponsable campanya de desprestigi contra el CVC, només perquè eixe mateix organisme consultiu de la Generalitat, va dictaminar que el TRAM no havia de travessar Ribalta. És això, i res més que això.
El PP no respecta ni les institucions, està massa acostumat a massacrar al qui té en front, a comprar voluntats, i quan algú, encara que siga un organisme oficial, li porta la contraria, abans que reflexionar o rectificar si cal, es planteja desprestigiar i destruir-lo.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

A Castelló hi ha tradició de bou embolat?

Nomdedéu ha dit...

Sí, al Grau les festes són bàsicament els bous i bous embolats.
Per això ho presenta la tinent d'alcalde del Grau, amb una irresponsabilitat absoluta, consistent en preocupar innecessariament els aficionats i les penyes. Són, simplement, ganes de fer mal.

el tropilla ha dit...

No ens deixem embolar per aquestes històries, polémiques estérils i batalles perdudes. Personalment els bous no m'agraden, i menys els embolats. De banyes no en porte (almenys jo no les veig) i per a pitons, m'agraden els de jessica alba si em deixen elegir.
El debat taurí-antitaurí és una trampa més, massa evident, perque a la majoria de la meua gent li agrada i fa festa... no m'agrada veure patir als animals i per aixó no vaig mai ni a la plaça ni als bous per la vila, el sofriment animal em fa sofrir a mi també i per a sofrir (i per a animals) ja tinc Castalia.
Ara bé, si hem de "saltar al ruedo" que siga per a que ens pille el tren eixe d'alta velocitat, les infraestructures mal estructurades, les inversions de bombero-torero a les que ens tenen habituats i per llevar el protagonisme de molts dels polítics d'aquest país, tan Psoe com Pp com Iu, que acostumen a torejar amb bous drogats, mansos o simplement capats.

Com m'agradaria treballar fent paelles i servir orxates al Kazajstan...