08 de juliol, 2008

"TYSON I CAMARON DE LA ISLA". Levante-EMV.10.07.08

Els diré com ho farem. Jo vaig explicant coses i si vostés no diuen res és que estem d'acord.
En democràcia, govern i oposició són dos socis indissociables. L'un dona sentit a l'altre i l'altra a l'un. I tots dos sentit al sistema democràtic. Si? Doncs seguim. El govern té la responsabilitat i l'obligació de dirigir la institució que l'hi ha estat encomanada. I ha de fer-ho amb transparència, sentit de la responsabilitat, honestedat i vocació de servei. Per la seua banda, l'oposició, és el contrapunt democràtic a eixe govern, i com a tal té l'obligació de fiscalitzar allò que fa el govern. Però té altres obligacions també, ha de participar en la millora de la condició de vida de la ciutadania, i ha de fer-ho senyalant els errors dels altres, però també fent propostes, fent aportacions. S'enganya qui creu que l'oposició és dir no. I s'enganya, perquè el "no" per sistema no millora la vida dels ciutadans i ciutadanes. I eixa, ja s'ha dit, és la missió de la política. Feta siga des del govern o des de l'oposició. Cap objecció? Continuem.
És evident que molts governs escamotegen informació a l'oposició, amaguen documents, oculten activitats, no expliquen projectes, i fins i tot dificulten físicament el treball de l'oposició, apropiant-se dels bens i serveis que haurien de ser corporatius, contravenint l'obligació del govern de ser lleial amb l'oposició. I quan això passa, l'oposició té el dret i l'obligació de denunciar-ho. I és cert també, que l'oposició té l'obligació legal, i sobretot moral, d'usar la informació de forma lleial. De forma lleial amb el govern, però sobretot amb lleialtat cap a la societat. No és honest, ni és lícit, donar a la societat informació fragmentada, usar demagògicament els documents per insinuar, quan no directament imputar, delictes al govern de torn. Per una raó bàsica, si una oposició creu haver descobert un delicte o una falta i no acudeix als tribunals, esdevé còmplice. Usar la pretesa falta per fer política partidista, converteix qui ho fa exactament en el mateix que critica. Bé, continue perquè ningú no ha dit res encara, tot i que alguns arronsen ja el nas.
La responsabilitat en política no és només patrimoni del govern, l'oposició també tenim responsabilitat. Perquè si no som responsables des de l'oposició, per què hauríem de ser-ho quan governem? I això vostés ho saben.
Tot no val per fer oposició. Hi ha models opositors que jo no compartisc. Un és el d'eixos que creuen que davant no tenen un partit polític, sinó a Camarón de la Isla. Per això pensen que tot el que isca del govern "es ilegal, es inmoral o engorda".
L'altre és el de l'aspirant reforçat a les urnes. Un opositor que no té tanta experiència com el campió, que no posseeix el mateix grau de tècnica ni de preparació, però que considera que amb uns quants colps al fetge, pot doblegar l'adversari. És el cas de Tyson, un força de la natura, amb un colp poderós. Però amb massa pressa, per això quan es va trobar davant del campió Holyfield, que el superava en tècnica, preparació física i experiència, en sentir-se impotent, li va mossegar l'orella. A Tyson el van desqualificar.

23 comentaris:

Anònim ha dit...

Enric cuida't les orelles que hi ha molt de mossegador.

Anònim ha dit...

I tu eres Tyson o l´altre? es que segons com ho mires pots ser els dos, crec.
Gauchita

Nomdedéu ha dit...

Jo mai no faria de "palmero" de Camarón, simplement perquè vaig a un altre ritme.
I no m'agrada la boxa. Ni com espectador.
Jo em veig més com un observador no imparcial, obstinat en demostrar que la política és una altra cosa. O hauria de ser-ho

Anònim ha dit...

De palmero pinta no tens, encara que d´espectador imparcial i fora del ring la sang de les lluites internes embruten. Amb això vull dir que acabem tots tacats. Per altra part tampoc es res greu tindre algo de palmero, els palmeros s´adapten a molts ritmes, tant mateix dona " palmear" una malagueña, que un martinete, que una soleá, que un fandango, que un tanguillo o que una alegría. Lo que sigue, però l´instrument per fer- ho sempre es el mateix. Mai canvien. Amb això vull dir que si ho apliquem al terreny polític jo quasi em quedaríe com a palmera, s´escolta sempre, es necessaria i no excesivament protagonista, sempre fan el seu treball darrere.
Gauchita

Nomdedéu ha dit...

Dona, tinc el culet eixit cap a fora, que em dona una imatge un tant flamenca. Però tens raó. jo de palmero no m'hi veig. Tot i que hi ha acepcions diferents.
Ajudar a marcar el ritme per tal que el protagonista trionfe, és un treball en el que em puc trobar còmode. (metàfora 1)
Ara bé, hi ha una acepció de "palmero" que és la que vindria a dir "algú que li fa la pilota al líder", en la que no se m'hi pot incloure. Vaig per lliure. Sóc autocrític i això em permet ser crític.(metàfora 2)
Taca la sang de dos que es barallen? Segúr. No m'agraden les baralles, ni la boxa, però si hi ha baralla i em pilla prop em tacaré. Ja ho sé. No pegaré a fugir. Sé on he d'estar. Però tampoc no pujaré al ring a petar-li el nas a ningú. (metàfora 3)
El bonic món de la metàfora de tres quizets.

Anònim ha dit...

Doncs jo m'en vaig el divendres a un concert de flamenc a Andalusia. No sé qué té de roïn Camarón...

Pep Trullén ha dit...

Trobe un defecte en la teua argumentació: tots sabem que el sistema de justícia és extra-lent i que si esperem a que condemnen a Fabra ens passarà com amb en Pinochet: ja serà massa vell (o s'haurà mort), i ningú s'en recordarà del que va passar.
Per això, els polítics i els periodistes tenen l'obligació (en el meu opinar) d'assenyalar amb el dit les coses que no estan clares.

Nomdedéu ha dit...

"Per la seua banda, l'oposició, és el contrapunt democràtic a eixe govern, i com a tal té l'obligació de fiscalitzar allò que fa el govern."
Això ho dic a l'article. Textualment. No vieg on està el defecte en l'argumentació. Francament.
El que passa és que tot no val. És el que jo crec. No he dit (de fet he dit exactament el contrari) que no s'haja de denunciar les coses mal fetes. El que dic i mantinc, és que és moralment reprobable, insinuar i enganyar, dient mentides, mitges veritats i falsedats absolutes, només per desprestigiar l'adversari. Ho faça el gover o l'oposició.
Seré un romantic, però crec necessaria una regeneració democràtica. És urgent.
I tenim un govern trampós. Però si l'oposició també ho és, aleshores, perquè canviar?
Qui menteix, i fa trampes des de l'oposició les farà al govern.
I no vull estar governat per tramposos. Com ara.

Pep Trullén ha dit...

Bé, és un aclariment pertinent. Disculpa si a vegades parle sense reflexionar suficientment. Tinc prou clar que el problema, com sol dir-se és que la gent no llegeix.
I que s'ens governa a base d'eslogans i de apariéncies.

Anònim ha dit...

A la part de darrere de l'Hospital General a l'inici de la nova carretera cap a Benicàssim hi ha un cotxe roig totalment desfet des de fa bastants dies. Si algun responsable municipal llig aquest correu que ordene llevar-lo i parlant de Benicàssim ( si algun responsable municipal d'allà ho mira)que sàpiga que al carrer Florida hi ha uns clots que cap un camió dins.

Nomdedéu ha dit...

Transmetre les queixes

Anònim ha dit...

Enric, a ver si lo adivino... ¿Mario Edo se parece a Tyson?

Nomdedéu ha dit...

pssss, ara que ho dius...

Anònim ha dit...

Les denuncies a aquest bloc funcionen, el servei d'espionatge a aquest bloc és eficaç, el cotxe abandonat que hi havia darrere de l'Hospital General des de feia dies ha estat retirat ja.

Anònim ha dit...

Mario Edo es Espinete!

Anònim ha dit...

AL servei d'espionatge:
(A vore si tinc sort).
1)En l'avinguda Benicàssim, just després de Todojuguete, hi ha un senyal de eixida de camions, a una alzada per sota de l'altura mitja dels peatóns.
2)En la rotonda abans de l'Hospital General, just enfront de venda de automoviles d'ocasió, s'aparca fins en doble fila. ¿Per on han de passar els vianants?.
3)Camí La Plana/Carrer Alacant. Mirall mal orientat.

Dema mes.

Anònim ha dit...

Bona vesprada a tot lo món, com que he estat gaudint d'unes immerescudes vacances estic un poc desconnectat de tot el que ha passat els darrers dies, només que la Sra. Glòria Marcos, cual tigre herido, s'ha tirat contra el Bloc.
Això i una enhorabona per a tu, Enric. Per fi algú se'n recorda dels usuaris de les biblioteques, i he vist que has demanat que s'incrementen els fons per a augment deles col·leccions.Molt bé. Ara a vore quin cas te fan. Llàstima que només siga per a les de Castelló, a vore si la resta de regidors d'altres pobles també ho demanen i, de passada, també els que tenen mando.
Ale, bon estiu i aneu per la sombra que fa molta calor.

Nomdedéu ha dit...

Et promet que quan ho vam presentar vaig pensar en tu. És una iniciativa de l'associació d'editors del país valencià. el BLOC la presentarà a molts més llocs que a Castelló.
Pel que fa a Gloria...el dijous es va quedar sense postre.

Anònim ha dit...

TelePPmadrid ha tornat a ensenyar les seues cartes en un reportatge que és més que res la revelació de la estratègia d'extorsió o xantatge que volen tirar endavant: o renuncieu a la vostra llengua i personalitat o enfonsarem la vostra indústria turística. Eixa pareix ser la consigna d'aquests ultres mafiosos, a la qual cosa hem de respondre amb contundència i fermesa: ni una cosa ni l'altra. Hi ha milers de valencians que voten al PP i parlen valencià, se senten valencians o tenen interessos en el sector turístic. És hora d'explicar-los què és i que pretén el PP i que cal una força que defense els nostres interessos, la nostra llengua i la nostra economia contra tants atacs indignes i despietats.

http://www.publico.es/133905/telemadrid/castellano/manifiesto/bilingismo/catalunya/catalan

Anònim ha dit...

Comence a esglaiar-me. Un polític que pensa com jo? On està la càmara oculta?

Nomdedéu ha dit...

De les coses més agradables que m'han dit darrerament. Gràcies escèptic.

Anònim ha dit...

Sobre Telemadrid.
Con los chistes que circulan sobre el aprecio que tienen los catalanes al dinero, ¿os imaginais perder la venta de un café por no atender en castellano?.
Ahora, en serio. En mis frecuentes viajes a Barcelona, me sucede que si solicito algún servicio o converso en "valencià mal parlat" (el que en mi juventud hablaban nuestros padres)me contestan en castellano.
Es mi experiencia personal.
Saludos.

Anònim ha dit...

i desprès esta el castellà en perill d'extinció, si és queeeee