20 de gener, 2007

FUM

Esta matí he anat a la tintoreria a dur uns pantalons i una jaqueta. Quan els he tret de la bossa, la senyora m'ha preguntat directament si ahir vaig estar a les paelles de Benicàssim. Esta volta no he picat com quan vaig anar a comprar un matalàs, he tingut clar que ho ha sabut per l'olor a fum impregnada a la roba.
A mi mateix em va costar força llevar-me l'olor a la dutxa, vaig haver de fregar fort, fins i tot darrere de les orelles com em va ensenyar la mare quan era un xiquet. Esta olor a fum de llenya costarà d'anar-se'n, i costa d'oblidar.
A mi, però em costaran d'oblidar altres coses d'ahir. D'entrada com ens reb el col·lectiu del BLOC a Benicàssim amb quina atenció i amabilitat, any rere any, i això que jo sóc dels que sempre repetix de la paella de Xaro. Fantàstica. La paella. I Xaro.
També em costarà d'oblidar la cara d'un company comensal, quan va anar a menjar-se la morelleta que s'havia reservat per al final, i que amb un ràpid moviment aprofitant que no mirava, li vaig fotre a colp de forquilla. Ja se que està lleig, però és que m'agrada molt la morella, i Tirig, i Herbés, i en general tot el meu país. (M'he alçat gracioset hui, veges tu).
Tampoc no oblidaré les converses a la taula on Enric Morera, participava actiu, respecte a les prevencions que hem de tindre per no decebre els nostres votants, ara que estem a les portes d'obtindre els millors resultats que mai no ha tingut el nacionalisme valencià. L'any 2007, tres cents anys després de la desfeta d'Almansa.
Ressonen també poderoses les assenyades paraules de Josep Antoni Casañ. Tens raó Casañ, compartisc el que em vas dir, i en eixa línia treballarem.
Les paelles de Benicàssim, tinc entés que més de 700 enguany, han adquirit en un parell de dècades una dimensió insospitada quan van començar. Carrers i carrers plens de gent, d'arròs, de llenya, de periodistes buscant encontres casuals entre candidats dispars, de musica de rialles i de fum. Havia ja parlat d'això del fum.
Dic això de les 700 paelles, perquè passejant i saludant a dreta i esquerra (en tots els sentits), de colp et topetes amb un recinte tancat, taules vestides, paella monumental d'encàrrec, funcionaris d'uniforme... és la paella dels populars, la menys popular de les paelles. Qüestió d'estils. O de falta d'estil. Ja s'ho faran, a mi mentre em convide Xaro!
Un altra cosa que em va cridar poderosament l'atenció i que sense falses modèsties vull dir ací, és el seguiment que fa la gent dels meus articles setmanals a Mediterrani. Estic super agraït. Gent que et comenta un article concret de fa 3 mesos perquè vas dir no se molt be quina cosa que li va arribar, gent que et diu que es divertix llegin-te. Moltes, moltes gràcies. És una recompensa més que suficient. Jo m'ho passe d'allò més bé quan sec a escriure'ls, i no tenen gaires pretensions, ni lúdiques, ni polítiques, ni molt menys alliçónadores. Simplement em crec molt la faena que faig, m'agrada fer el que faig, i m'apassiona transmetre i comunicar. Saber que el que escrius per ser llegit, és efectivament llegit, et dona ganes de seure a escriure.
M'hi haguera quedat a Benicàssim, però al final Morera i jo vam haver de marxar, com dos salmons fumats a l'Alcora. Presentàvem allí el nou col·lectiu del BLOC.
Gent jove, preparada, preocupada pel present i el futur del seu poble i del nostre Poble. Quan veus gent així t'identifiques de seguida. Són com tu mateix. També allí vam seure a taula després de l'acte i vam xerrar molt i bé. També, perdoneu per ser tan pesadet, van parlar dels articles, tinc un fan a l'Alcora. Veges tu! Esta finestreta de Mediterráneo s'obre en més cases de les que pensava, i m'hi deixen entrar, fumat i tot.
Gràcies de nou. Esta vesprada Sant Antoni a la Marjaleria i Bèsties de Foc (i fum) al Grau. Per la nit La Pergola. Gaiata. Un esclat de llum sense foc, ni fum! Ja era hora!

29 comentaris:

Anònim ha dit...

Enric, m'he quedat flipat de les fotos de l'acte del Fabra a l'auditori. Si el Psoe no aprete el cul per ficar-li les coses dificils, este pot arrasar en les eleccions, perque damunt el tio no cau mal a la gent. No et dormes que si el psoe no ho fa, tu tens la possibilitat de creixer per l'esquerra que volem donar-li un nou impuls a esta ciutat. Anim i a per ells.

Anònim ha dit...

Home no estigues tant flipat, ja segons diuen els períodics hui, l'ajuntament va fletar busos amb uelos per plenar l'Auditori. L'Alcalde Alberto, seguix sense adonar-se'n que son diners públics i que no son. És una vergonya la veritat, pense que caldria fer alguna cosa des de l'Ajuntament. És com la cimera de l'AVE, una cimera electoralista i que sols busca guanyar vots. Cosa que em dona que pensar que les enquestes no les tenen tant favorables com esperaven, no penseu això?

Anònim ha dit...

Tranquils, els grans partits solen jugar brut, nosaltres a la nostra sempre endavant i a donar a conéixer al màxim el nostre candidat i el seu equip, crec que anem per bon camí.

Anònim ha dit...

Aii Tonet, ets el més afiliat al BLOC més positiu que conec. No et deus d'alçar cap dia negatiu, veritat? Pel País Valencià i el BLOC. Mireu l'enquesta de levante que és molt interessant. www.levante-emv.es

Anònim ha dit...

Ja l'he vist però que vols que et diga jo haguera preferit votar una opció clarament nacionalista a Corts Valencianes i a la gent que jo estime i no a la gent que vol la direcció del BLOC, almenys a la ciutat de CS ho tinc clar.

Anònim ha dit...

Tens raó Tonet, però les "coses a voltes no son com a vegaes" i en açò vull dir-te que hi ha molta gent que votarà la candidatura País Valencià perquè està farta d'especulació i corrupció. No et dic jo que hi haja altra gent que no votarà perquè s'ha fet l'aliança. Però pense que hi ha que fer-ho perquè una volta aprovat per l'assemblea nacional, cal acceptar el que diu la majoria. Això és democràcia una alatra cosa és que tu com a minoria et fages sentir, estem en el nostre dret democràtic de fer-mos sentir. Auu cacau

Nomdedéu ha dit...

Si, m'han explicat algunes anecdotes sucoses de l'acte. Però la veritat és que s'ha de reconéixer que tenen la maquinària absolutament a punt. Una capacitat de mobilització fora de lo normal, tot i que siga a base d'autobusos (no tinc gens clar que siga l'ajuntament qui els pague, un altra cosa es que hagen aconseguit confondre a la gent prenent la part pel tot). Nosaltres també tenim la nostra maquinaria practicament llesta. És un "combat" desigual, però així com les generals son com la Champions, les municipals son com la Copa del Rei, i un "segona" pot eliminar un "primera". No hem de deixar-nos obnubilar pel que te de multitudinari l'acte. Al final, és la mateixa gent que va a les jornades de Dieta Mediterránea, a la presentació del disc sobre el Grau i Marina d'Or de Luis Aguilé, a les manifes a Vila-real en favor de Manolo Vilanova, i a la paella del PP a Benicàssim. Això si, són més que nosaltres. Es tracta d'acurtar diferències.

Anònim ha dit...

Discriminació pel fet d'escriure en valencià.
He deixat tres missatges en el bloc del senyor Fabra. Ú d'ells, el primer, critica amb formes no correctes i per descomptat no l'han publicat. El segon he anat per la via educada però en valencià amb crítiques subtils però crítiques a la web, al govern i a que es dediquen a penjar informació institucional. Eixe tampoc me l'han publicat. El darrer és un missatge amenaça, dient que em pareix malament que censuren els missatges que estiguen en valencià i que sinó publiquen aquest aniran a la premsa. Ja vorem que passa.

Anònim ha dit...

A més a més he descobert qui escrivia els missatgesinsultants en el bloc de Enric. És fa dir castellonero i es repetix dues vegades també com ho feia aquest subjecte. I diu açò:
"Nick: castellonero Espero que el poder no cambie nunca a nuestro alcalde. Me siento muy identificado con su manera de hacer polìtica y le auguro una brillante carrera polìtica"
És molt bo...

Anònim ha dit...

Amic eixe és bo, però jo personalment em quede amb este que deu ser de Wenley Palacios/Josety sobre la presentació del llibre:
Comentarios para esta noticia
2007-01-19 09:01:28
"Nick: anónimo No hay por que acomplejarse, no hace falta seis ciudadanos sin adscripción política para demostrar que se es muy liberal, con seis buenos votantes del P.P. y gente declarada de derecha hubiera sido mucho mejor. No hay que acobardarse y dar la espalda a los nuestros"

Anònim ha dit...

Necesito que alguien me asesore sobre como hacer una denuncia ante el Sindic de Greuges o ante la Unión Europea.
No se trata de vertidos toxicos, ni atentados ecológicos.
Es mucho mas simple.
Exijo, para evitar accidentes, que orienten el espejo de Seguridad Vial, que hay frente a la Sede del P.P. (Camino La Plana)
O que lo quiten ..... que para lo que sirve.
Por cierto ¿Se sabe si ya han quitado las vallas arrinconadas que denunciaba otro señor (Alcalde Taérrega/Oviedo)

Anònim ha dit...

Hi ha alguns que estan preocupats per la seguretat vial (per a això s'instal·la el carnet per punts). En canvi altres passen de tot.

Asi és la vida.

Anònim ha dit...

Estimat company de blog, preocupat per l'espill del camí La Plana he de dir-te que les tanques metàl.liques del cantó d'Oviedo i Alcalde Tàrrega encara estan pels segles dels segles a no ser que algun veí es farte i les porte a la porta de l'Ajuntament ( jo m'ho estic pensant). Pel que fa a si vols fer una denúncia al Síndic de Greuges és fàcil fas un escrit i el presentes a la Casa dels Caragols dirigit al Síndic explicant el cas i amb la teua identificació per rebre contestació i sort.....

Anònim ha dit...

Moltes gracies.
En cuanto a que estás pensando en llevar las vallas a la puerta del Ayuntamiento, no te lo aconsejo. Si por el camino "te pillan", pueden pensar que las estas hurtando.
A mi me pasa lo mismo con el espejo. Con una pequeña escalera, llave fija apropiada, y no mas de tres minutos, si el Ayuntamiento me diera permiso lo orientaría casi, casi perfecto. Pero, sin permiso, ni lo miro.
Bien pensado, casi nos interesa que todo siga igual, sin arreglo. Quien sabe si algún dia quedaremos tu y yo para almorzar y llorar, tu sobre mi hombro y yo sobre el tuyo.
Las desgracias unen a las personas.
Un abrazo,

Anònim ha dit...

?Como pueden decir esas cosas(yo diria muchas mas) si el Sr Alcalde de Castellón y el bocero Joseti dicen que Castellón es un referente de ciudad en Europa SALUD y

Anònim ha dit...

Calles solo consiguió 'amontonar' a 600 personas y también había puesto autobuses.

Solo quería decirlo por si no se sabia.

Un saludo.

Anònim ha dit...

Volviendo al fondo de la cuestión de este post de Enric.
A ver.
¿de verdad fuiste con traje a comerte una paella en la calle?
¿no tienes vaqueros y un jersey?

Anònim ha dit...

Hola Enric, sòc Albert el xic jove d'Onda.
Lamentablement no vaig poder parlar amb tu perqué hi havia prou gent i tampoc sé on et situares; la meua timidesa tambè em frenà per preguntar on eres jeje.
Aprofite per encoratjar-te a seguir treballant com ho fas per consolidar encara mès el nacionalisme a Castello; respecte al llibre de Fabra, un familiar molt próxim mel volia donar pero com estava en tinta i segona, no tinc massa ganes d-enviarho a la ONCE per que el transcriguen tot i que si algu ho fa doncs.... no descarte llegiro, no el vaig acceptar.
Per ultim dire que tambe desitje molta sort al colectiu de lAlcora; mhaguera fet ilusio anarhi pero els examens mho han impedit.
pD; indepednentment d'estar o no d'acord amb el pacte on junt EU concorrerem a les Corts, crec i aixina ho vaig dir a la reunio comarcal de la Plana baixa, hem de mirar allo positiu i centrarnos en el nostre programa. No ens podem estar lamentant sempre de si calia o no calia eixe pacte, a la societat li hem de mostrar optimisme i ilusio, no pas el contrari. A mi tampoc magrada gens ni mica pero aixo ho ha volgut la majoria de la nostra formacio i tambe una part molt significtiva de la societat; per tant aprofitem lentrada per consolidarnos i centremnos en allo que ens preocupa, els ciutadans i un pais que necessita una veu per evitar el meninfotisme,. el menyspreu cap a la cultura, la prepotencia, lespeculacio, corrupcio, etc que tan de mal li fa.
Perdoneu si veieu moltes faltes i signes rars pero no se perque este teclat no em deixa escriure be.

Nomdedéu ha dit...

Albert, m'agrada saber que també treus el nas per este bloc. Si, va ser una llàstima no poder xerrar una miqueta, però nosaltres anavem escopetejats. La propera vegada que coincidim, seré jo qui m'acoste a tu. Promés.
I a l'altre company que pregunta si no tinc un jersei informal per anar a estos llocs, només te puc dir que de vegades gaste figures literaries per exemplificar, en els meus articles.
En tinc de teixans, i els gaste, fins i tot de vegades per anar a treballar. ;)

Anònim ha dit...

Levante de Castellón. Hoy. Página 7. Encuesta de Grup Marest.
EL 51,3% PREFIERE EL TRASVASE DEL EBRO. lAS DESALINIZADORAS Y LAS SOLUCIONES DE AHORRO DEL GOBIERNO SÓLO CONVENCEN AL 37,5% DE VALENCIANOS.

Y digo yo; el 62,5% restante (que no quieren desalinizadoras o ahorrar agua) tiene piscina?.

Anònim ha dit...

A lo mejor quieren ahorrar agua pero las "soluciones de ahorro" del gobierno, como tu dices no les convencen. Prefieren otras, como es evidente. Las desalinizadoras son una chapuza que solo se gastan como último recurso, como por ejemplo en islas pequeñas como Baleares o Canarias.

Anònim ha dit...

Jo ficaria la desalinizadora per a l'aigua de l'aixeta de la moncloa, i també per a omplir la piscina d'ells.

Nomdedéu ha dit...

Una bona notíca, gent. Ahir es va donar ordre de canviar l'espill del creuament del carrer Oviedo amb Alcalde Tàrrega per un de més gran (80 cm crec) i ben encarat. Ara a vore si també aconseguim que s'enduguen les tanques, i ens diguen quants pisos d'VPO s'han entregat.
Jo no m'oblide de vosaltres, però això va lent

Anònim ha dit...

Enric que l'espill estava al camí la Plana i les tanques a Oviedo/Alcalde Tàrrega.

Nomdedéu ha dit...

Ostras, doncs demà ho aclarirem, perquè jo he reclamat respostes a les tres preguntes, i son ells els qui m'han dit que havien donat ordre de canviar l'espill d'oviedo amb alcalde tàrrega. Fins i tot m'han fet un expolicació am certa lògica. La remodelació de les boreres ha fet que els cantons siguen més amples, amb la qual cosa la visibilitat ha millorat, però els espills queden desenfocats.

Anònim ha dit...

l'espill que reclamava una persona estava davant de la seu pepera al camí la Plana i sembla que estava tort ( com algú que jo em sé). Entre Oviedo i A.T. mai ha hagut cap espill simplement unes tanques metàl.liques abandonades des de fa molt de temps.

Nomdedéu ha dit...

si, ja he dit que hi ha alguna evident confussió. demà intentaré saber que ha passat. supose que el que volen orientar bé és l'existent, perquè l'explicació que m'han donat era massa elaborada per ser un: "si, si sinyor regidor, vosté diga diga que nosaltres farem quan podrem"

Anònim ha dit...

Efectivamente, el espejo que está torcido (sin validez para lo que fué puesto -evitar accidente-)está en el Camino La Plana, frente a la Sede del Partido Popular.
Creo que será la cuarta o quinta vez que lo arreglen. Alguien está interesado en torcerlo. Desconozco el motivo, porque si lo supiera lo denunciaría. Con el tema de Seguridad Vial no se juega.
Desconozco si en Oviedo/A.Tárrega hay algún espejo y si éste está o no enfocado.

Anònim ha dit...

Sigue todo igual.