13 de febrer, 2006

TRÀNSIT 04.11.05


Si s'enten el cotxe com independència, immediatesa i reducció de distancies, no hi ha res a fer. No podem oblidar que absorbeix recursos econòmics i humans, congestiona i contamina la ciutat. L'aposta pels transports públics només la guanyarem quan siguen més ràpids, més econòmics i més còmodes que el vehicle particular. I si cal restringir amb duresa àrees de la ciutat al trànsit particular i tindre tolerància 0 amb la doble fila, caldrà fer-ho. Amb valentia. Està en joc la qualitat de vida i la viabilitat del sistema viari. Tot això només tindrà sentit si en paral·lel es potencia la utilització d'autobusos, carrils bici o el tramvia urbà, i es creen més aparcaments dissuassoris connectats amb el transport públic.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Los aparcamientos disuasorios se construyen en el perimetro de la ciudad no en el centro si realmente lo que que se pretende es mejorar el desplazamiento de los ciudadanos ahora bien si loque se prete de es otra cosa digamoslo claramente SALUD

Nomdedéu ha dit...

D'acord. Però el perimetre no vol dir tots en les rodalies. Tal com jo ho veig, Avinguda del Mar, Sant Felix o País Valencià, son llocs adeqüats on fer aparcaments. T'acostes amb el teu vehicle al nucli comercial de la ciutat, però un colp prop, deixes el cotxe i no colapses el centre. Ara bé, això ha d'acompanyar-se d'uns transports públics eficaços i de qualitat.

Anònim ha dit...

pues si San Felix Av del Mar o P Valenciano no son el centro ?que pequeño es Castellón eso no quiere decir que estos aparcamientos no sean necesarios pero lo que no son es disuasorios de entrar con el coche en la ciudad y tener lo que ahora tenemos. Lo del transporte publico inprescindible pero como tiene que ser no como ahora SALUD